söndag 21 mars 2010

Andas lugnt

Men va faaaaan. Är så fruktansvärt less på denna jäkla snööööö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har varit ute och skottat IGEN. Nyss liksom det mest akuta då jag är själv här hemma och inte vågar lämna Iza inne ensam sovandes för länge. Om hon skulle vakna, vara ledsen och ingen är där och allt annat läskigt som kan hända. Fy faaasen va mycket snö som dundrat ner från himlen. Helt sjukt!!!! Är ju för fasen VÅÅÅÅÅR nu. Eller.

Så frustrerad. Funderar nu över om vi tar oss fram på vägen i morgon. Om Iza och jag kan ta oss in. Ringer inte plogjäklarna utan chansar i morgon.

Så less.

En skön grej i dag var för övrigt min helt underbara dotters underbara kommentar. Vi åkte in i bilen på väg att lämna returpapper och handla. Tar väl ca 10 minuter in. Åkte förbi soptunnan, känner mig lugn och harmonisk (ganska ändå, hade liksom inte börjat snöa än) och svänger ut på Åkersbergavägen. P3 är på. Flyter på.

Så hör jag från baksätet: -Andas lugnt. -Andas lugnt. Och så repeterar hon några gånger.
Heeelt fantastiskt komiskt. En skön 2 åring det där. Har ingen aning om var hon snappat upp detta. Har jag sagt till mig själv inför lätt psykbryt...? Näe faktiskt inte. Yoga på dagis? Ingen aning.

Haft en fin dag med dottern i alla fall.
Sååå less på snön.........
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar