onsdag 10 november 2010

FAR´s dag

Föreläsningarnas dag i Stockholm. FAR´s (Fysisk Aktivitet på Recept) dag och den var full av föreläsningar i ämnet. Helt OK.
Resan dit gick bra med buss men nere i tunnelbanan stod jag upp från Danderyds sjukhus och in till T-centralen vilket resulterade i ett blodtryckfall efter bara några stationer. Började må illa, pulsen slog i 140 typ och jag blev lite knäsvag. Men att jag skulle be någon flytta sig för att denna gravida behövde sitta ned, nejdå. Det fanns inte på kartan. Bet i hop, led och bara hoppades att jag skulle slippa knäa, sätta mig ned och ha huvudet mellan benen typ.
Det slapp jag och när jag knatade ut och iväg mot bytet av tunnelbana kändes det bättre.

En annan sak som gravid är att man är kissnödig nästan jämt. Min tur idag när alla toaletter i Landstingssalen pajade ur, kissnödig och lunchdags. Bara att ge sig ut på stan runt kvarteret och leta ställe med toalett. Jättekul. Slutade med att jag rusade in på ett ställe som var fullsatt (tänkte inte äta där) låtsades som ingenting och smet ut igen. Hej och hå.

2 jobbdagar kvar. Få se hur jag ska fånga dagen i morgon då.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar