lördag 22 maj 2010

Borlänge Tour

Jaaaa vad ska man säga. Jag kör långsammare än förra året. Konstigt vore väl annars men jag har känt mig supertaggad och laddad inför start och fasen va gärna jag ville ha ledartröjan igår på prologen men nej. Var 6,5 sekunder efter Sofia och det är en del.
Sen i dag då. XC. Kör på och det känns bra. Kör starkt uppför. Ligger ju i täten. Sofia bakom. Tappar kedjan andra varvet första backen. Kliver av, fixar kedja, får springa upp. Men kommer ju ändå ifatt och ligger först igen.
Sen vet jag fan inte vad som händer. Har några damer framför mig. Har INTE noterat att någon av dem är D 30. Min klass. Får höra av Gt längs med banan - 30 sekunder ner till Sofia (som jag trodde var min värsta konkurrent) och tänker ja fan va bra lugnt. Då kör jag safe och tar hem det här!!!
Går i mål och tror förstås då att jag går i mål som VINNARE av etappen. Men hör speaker Roberto V säga av jag är tredje dam in i D30. Trea? Ser tjejen från Borlänge stå inne i fållan redan.
NOLL jäkla koll. Fy fan. Såg ju lilla klungan av damer hela tiden framför. Hade jag vetat hade jag förstås legat i och gjort allt för att hänga på och jaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Suck.
Tempo i morgon och måste då köra en minut snabbare än tjejen som leder tävlingen nu.
Hej hopp.
Och så.
Sovmorgon i morgon. Och hotellfrukost. Och får träffa lilltösen i morgonkväll igen!!
Greatans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar