söndag 30 maj 2010

Mamma och pappa

Idag körde vi mtb-tempo träning här hemma i Lönnsvik. Jag, Robban och Stefan. G har svinont i ryggen. Lider med mannen.
Fick sämre varvtider än förra gången jag körde tempoträningen.

Annars full fart. Då vi upptäckte vidriga små vita maskar komma farandes ur Bassos rumpa igår så kändes det som prio ett att tokstäda här hemma. Så det gjorde vi nu efter middagen.

Vet inte om det är på grund av senaste gången vi lämnade bort Iza över en helg men hon lämnar inte pappa G en meter nu. Går han bort och tittar ut genom fönstret är Iza direkt orolig "E pappa!?" och börjar han titta i datatidning så är hon straxt efter och plockar upp en själv och gör lika.
Många gånger under dagen klappar hon mig på axeln och utbrister "mamma" och sen på G´s axel "pappa" eller så kramar hon om mig "maaammmma" och sen snabbt sin älskade pappa "paaaapppa". Hon blir orolig då någon av oss går iväg för att göra något.
Lilltussan. I natt var det orolig sömn också, kunde inte få henne att somna om och jag och Iza var vakna mellan 1 och 3 halv 4. G var förstås också han vaken men han har en riktigt bra förmåga att somna om snabbt!!
Liiiite sömnbrist nu då. Men dagen har flutit på rätt nice ändå.

Kanske hoppar i säng tidigt.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar