lördag 21 augusti 2010

Feberyra


Här är en pigg Iza några dagar tidigare.

Den här dagen hade nått eftermiddag och jag hade börjat med maten. Då kommer Izabelle och kramar om mina ben, hänger lite och säger att hon inte mår bra. Stackars tösen min! Tre dagar på dagis. Frisk en hel sommar och sedan tre dagar på dagis. Sjuk igen.

När hon sedan legat i soffan ett tag medan jag lagade mat kändes hon varm. Fick till slut ta tempen på henne och mycket riktigt 38,6. Sen blev det mer och mer feber. Somnade fort men vaknade här vid halv åtta, dyngsur av svett och feberyrade.
Efter lite Alvedon för att hon skulle få sova somnade hon nu igen. Lilla gumsan. Gör ont i mammahjärtat.
Känns inte så hoppfullt vi som hade sett fram mot lite mindre sjukdomar nu efter ca 8-9 månader med bara massa virus.
Nu kom jag nyss från Izas rum igen då hon vaknat för andra gången i kväll. Hoppas hon får sova något mellan febertopparna nu.

Hej

4 kommentarer:

  1. Suck! Va jobbigt. :( Själv har jag varit förkyld 2 gånger på 3 veckor sedan jag började jobba.... Bara att hoppas på att det blir bättre!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. åh stackars lillgumman! =( mega kram på er alla! jag drömde om dig inatt föresten haha, vi var med i Top Model i finalen, fast vi skulle laga mat som utslagstävling, och jag fattade inte vad dom menade när dom sa att vi skulle ha chilifrukt på en y-axel, men du visade mig! men jag åkte ut ändå..

    SvaraRadera
  3. Malin-ja du drabbas ju du med av dagisvirusen. Det e ett tufft jobb du har på det viset!! När du sen ska kunna träna å så ju! Hoppas du haft ditt nu!

    Anna-Ha ha ha faaan sis du e ju för tokig å drömma på de viset. Chilifrukt på y-axel ha ha ha!!! Å jag kunde då liksom jo jo :) Att vi var med i Top Model det var ju lite mer verkligt ;)
    Sötis. Dröm mer kul som du kan berätta!!!
    Massor med kramisar <3

    SvaraRadera
  4. hihih ja du var snäll som visade mig.. ja-a det ska jag se till o göra! kram gullesyster!

    SvaraRadera