fredag 21 januari 2011

Lite för mycket av jobbigt

Sov över hos kära mor och lade mig trött vid 20:50 med Iza sovandes bredvid min säng. Hon vaknar några gånger efter detta oroligt och gnyr. Tänker att hon drömmer. Vid närmare 21:30 lyfter jag över henne i min säng och hinner precis lägga mig ner när hon kaskad-kräks över hela sig, mig och sängen. Jag bara fan fan fan börjar gråta tillsammans med Iza och svär över förskolan i denna stund. Fy faaaan vilken jäkla mardröm.
Rafsar ihop nedspydda kläder och lakan som mamma kommer in och hjälper till att ta hand om, in i duschen med Iza och vi gråter tillsammans hela tiden. Alltså jag hittar inte ord längre. Det är för jäkligt helt enkelt. Smittad av maginfluensan igen.
Hela natten oro över mer spyor, Iza har feber och vaknar om vartannat. Vi åker hem tidigt på morgonen och här hemma idag är det diarré som spökat.

Tillråga på allt ser jag när jag ska ut och hämta ved att höger framdäck på bilen är punkterat och i princip platt. Måste vara min färd nedför isgatan till backe i måndags då jag åkte in i stubben.
Återigen rycker mina föräldrar in och kommer hit och tar av hjulet och kör in det för lagning.
Och det var inte bara att hämta det om man säger. Domkraft någon??, "ny" bil och va fasen e domkraften, sen när pappa hittat den (efter att jag ringt firman vi köpte bilen av) så fattas det delar till den..... ja det gick till slut och alla är vi nu helt slut....

Älsklingen min kommer hem i morgon sent på kvällen och jag LÄNGTAR något enormt nu.

Izabelle har bjudit på många sköna kommentarer idag i alla fall. Hon håller modet uppe lillgumsan. Hon fick i sig lite mat till middag och jag frågade henne (ja bara för att ha något att prata om..) -Hur gammal är du? Men åhhh jag ääääter, fick jag till svar. Tystnad. -Men är du 2 år kanske? Näää jag e 17! 17 år.

Ja ja.
Snart läggdags igen.
Hej

2 kommentarer:

  1. åååh.. snart kommer jag o bo där nånstans, och då ska vi minsann träffa varann ofta! syster yster.. allt kommer bli superbra om ett tag, det lovar jag!

    SvaraRadera
  2. Närdå snart syster!? Det vore toppen! Ha det bäst! Kramar

    SvaraRadera