torsdag 27 januari 2011

Nya tag igen

Iza på dagis idag. Jag fortfarande lite förkyld men det är absolut inte lika tungt som förra förkylningen. Bara lite snuva som tur är. Fick va frisk en vecka ungefär. Får se hur länge Iza får vara frisk nu då.
Nyss badat Iza, välling, Bollibompa och nattning. Somnade sött 20 minuter över sju lillgumsan. I morgon får hon en lite kortare dag på dagis då hon ska hem till farmor Thea vid lunch.

Tog en promenad på lunchen i rask takt. Får direkt sammandragningar då jag går lite fortare men det är det värt. Har blivit promenader som motion senaste veckorna. Får se om jag kan komma i gång med något mer pulshöjande men det känns som rask promenad är det kroppen mäktar med just nu.
Längtar såååå efter första tuffa träningspasset efter lillen har kommit.
Så häftigt att få träffa vår lillkille om ca 3 månader. Så spännande att få se vem han är och hur han är. Iza nämner lillebror varje dag nu. "Jag ska få en lillebror" säger hon. Men man måste vänta ett tag först (på att han ska växa färdigt ;))

Hej

2 kommentarer:

  1. Jag längtar också jättemycket efter att få köra skiten ur mig, var så länge sedan nu. Den senaste veckan har jag fått ont i sidan på magen långt ner när jag cyklat, så ont att jag grimaserat och behövt stanna till. Känns som en rejäl muskelbristning/skärande håll varje gång jag lyfter benet i ett tramptag. Antar att det är något ligament som inte hinner med uttänjningen. Får också sammandragningar vid lägre intensitet nu än för bara några veckor sen så visst påverkar "träningen" kroppen nu på ett annat sätt än i början... 4 månader kvar för oss ;)

    SvaraRadera
  2. Ja man pressar sig inte direkt när det gör ont i sådana lägen, bäst att lyssna på kroppen och ta det lite lugnare om man nu får ont. Det går fort att komma i form igen ;). Nu är det ändå inte såå långt kvar för er heller! Spännande!
    Sköt om dig och hoppas att du får bli frisk och kunna röra dig så som du vill i den intensitet du vill!

    SvaraRadera