söndag 3 juli 2011

Trainer


Published with Blogger-droid v1.7.1
Nyss avslutat ett pass på trainern. Körde i 45 minuter och fick pinsamma värden, trycker 0 i watt och blir helt slut av att ligga strax över 80 i rpm... men det var ju väntat. MEN och nu får känsliga läsare sluta läsa: jag säger bara tjejer som cyklar hur har ni det med underlivet. Tänkt fråga någon länge om det bara är jag som har vissa problemas!! Nu efter ett gäng månaders ickecykling är jag förstås duktigt ovan att sitta och nöta på sadeln men fasen va ont och vilka skavsår jag lyckas få till. Ja vi ser väl förstås olika ut där nere men om någon har nåt tips sååå. Att sitta på något annat sätt går väl inte riktigt. Ja ja detta var det jag satt och funderade på ialla fall under passets gång. När jag orkade fundera.
85% av max ca 160 i puls var det jag orkade hålla i 45 minuter med en dipp på 10 minuter då jag var nere på 150 i puls och flämtade.
Nu är det bara att göra bättre och bättre resultat!!
Träningen senaste 3 dagarna:  Spinningcykel i fredags, backe i går och trainer idag.
Hej hopp 


6 kommentarer:

  1. Jag har alltid haft problem med skavsår (blödande skavsår, där man inte vill ha blödande skavsår) som gör att man inte kan kissa normalt på två-tre dagar efter en tävlingshelg. tävl.dag nr två spoileras ofta pga kass teknik för att jag får sitta på låret ist för rumpan. Jovars. Testat och byta till tjejsadel och blev pyttelite bättre. Man är väl lite sjuk som ändå kör när man ändå har såna o-najsiga problem. Är mitt upp i att köpa en ny ram där jag sitter mer upprätt och inte lika framåtlutad som innan - hoppas det kan hjälpa lite.... Salvor och allt vad det heter har jag testat men då blir tekniken kass ändå för att man "glider runt" och skavsåren kommer ändå efter några timmar.

    SvaraRadera
  2. Amen shit alltså, precis som jag!! Har oxå prövat tjejsadel,har kört med xylocaingel(bedövningsgel) därnere då det har varit dubbeltävlingar bara för att härda ut. Värst är om det är regn, blött ocj massa skumpande på rötter liksom. Så det är kanske så att tjejer lider i det tysta om detta, finns inget direkt att göra. Har ju själv hållt på och plågat mig i 10 år nu :-0. Hoppas din nya ram kan göra det lite mildare :)

    SvaraRadera
  3. Blev less på elaka sadlar i våras och mätte ut en sadelbredd och köpte tjejvarianten på Bontrager Affinity och den har funkat jättebra, fixar 3-4 timmar utan biverkningar.

    SvaraRadera
  4. Kan byte av sadel funka alltså!? Jag är lite skeptisk men har ju bara prövat att byta en gång. Toppen att det funkat för dig Sofia!

    SvaraRadera
  5. Fattar precis! jag är en gammal cykeltjej från uck och ck uni...nu har jag fött 6 barn (helt otroligt nog..) men i mitt fall hjälpte det att byta sadel och vinkling i kroppen när jag cyklade...lite hmmm nött? kan jag bli ändå, men det blev mycket bättre! //Anna

    SvaraRadera
  6. OK Anna det är nog värt ett försök med byte av sadel och position på cykel men jag sitter ändå och nöter på eländet ;) men som sagt absolut värt att pröva! Tack för kommentaren :)!

    SvaraRadera