onsdag 20 januari 2010

Intervaller

Kom hem. Det var svinigt jobbigt att cykla hem idag. Slut efter dagens jobb och ut på moddiga vägar med gammelcykeln. Lönsvikvägen, oplogad och fin, sladdrade jag in på och det bara brister och brister under hjulet. Kämpa. Tårarna nära för jag e så slut!
Kommer hem. Vet att jag SKA köra intervaller. 6x6 minuter med 2 minuters vila mellan. Hålla mig mellan 80-85% av max.
Kramar Iza och får höra om dagen som varit. Iza blir inspirerad av att mamma ska träna och sätter igång löpträning fram och tillbaka i vardagsrummet. Gunnar hjälper mig bära in spinningcykeln. Byter om och hoppar upp och klarar faktiskt av hela passet.
Nöjd! Tar en dusch med Iza och sen väntade en supergod tonfisksallad som Gunnar gjort. Mätt och belåten in till Iza för att lägga henne. Sover sött efter tre lästa sagor och tre vaggvisor. Vaknade upp nyss och här i soffan längtar jag nu efter min lediga dag som kommer snart.
Natti natti.

3 kommentarer:

  1. det bidde till att ta hand om en kräksjuk Iza på ledigheten!! livet e underbart älskling!!! puss!!

    SvaraRadera
  2. Livet är väl bra underbart, i allafall när underlivet är bart...
    Ni har väl då maxoflyt just nu med alla dessa sjukdomar, eländes elände. Starkt jobbat att sätta dig på cykel och kräma intervaller..
    //Jesper

    SvaraRadera
  3. Ja stackars Iza först kräksjuk sen tokförkyld igen!! Hej och hå!!

    SvaraRadera