söndag 24 januari 2010

Mått skit

Åkte på kräksjukan jag med. G blev också dålig. En riktigt festlig helg.

Igår var en riktigt prövning för mig och Gunnar. Vita som lakan i ansiktet på morgonen sen blir det bara värre och värre. Båda har feber och frossa. Vid lunch ligger Gunnar i sängen, jag i soffan och stackars Iza racar runt mellan oss och försöker få kontakt. Till slut hoppar hon upp i sängen med G och somnar. Jag går då riktigt illamående in och lägger mig på golvet i badrummet för jag vet och känner vad som väntar. Efter att ha somnat på golvet och legat så någon timme eller två går jag upp för att frysa in semmelbröden (hade tänkt baka semlor i går ...) då sköljer illamåendet snabbt över mig och jag får rusa in på toa...Kräkas!!!! Sen mot kvällen var jag så slut efter att inte ha ätit och knappt druckit att så fort jag försökte ställa mig upp höll jag på att svimma. Sådan fuktansvärd tur i sådant läge att inte vara ensam med ett barn!! Tuff dag för alla tre i famíljen. Vi överlevde men det kändes inte så där ett tag.

Idag har jag mått illa, inte haft aptit men orkat vara uppe på benen korta stunder. G orkade åka in och handla och kommer tillbaka med present till både mig och Iza och så hade han hyrt en film. Min stora kärlek! Är så lycklig!

Natti natti

2 kommentarer:

  1. Säg den olycka som kommer ensam!!!
    Bara bryta ihop och komma igen.
    //Jesper

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Jag var lite för säker där tidigare då jag sa att jag tagit vitpepparkorn-så mycket för dem liksom! Detta är bland det värsta jag vet!

    SvaraRadera