onsdag 25 november 2009

Julstämning























Cykel till och från jobbet. Fortfarande surt ont i halsen. Hängig. Fryser. Ont i huvudet. Iza sjuk. Snart Grey´s i alla fall. Snart helg också.
Längtar efter lillsyrran som blev 24 år igår. Hon kommer hem från Piteå till jul. Hoppas på lite najs julbak med henne då. Fina lillasyster!
Hoppas julstämning infinner sig snart. Ser fram mot att skapa lite mysiga traditioner med Iza då jag själv bara har riktigt skön känsla och inställning till julen, där har mina föräldrar lyckats riktigt bra. Riktigt ryser av välbehag när jag tänker på min barndoms jular, förväntan, spänning. Ljuset, dofterna allt bara så fint och spännande. Julgranen som stod där klädd och fin på morgonen. Julstrumpan på sängen. Julfirandet hos mormor. Tomten (grannpojken som man va lite kär i) och pappas julrim.
Mmmm som sagt ser fram mot att få göra något liknande för Izabelle för det är ju barnens högtid julen!
Natti natti.

2 kommentarer:

  1. Irma så fint du skriver om julen, precis så ville jag att ni barn skulle komma ihåg era barndoms jular!
    Mor

    SvaraRadera