onsdag 11 november 2009

Min dag

Vaknar av dottern som ropar på pappa klockan fem. Hon hostar och hulkar till. Kräktes hon?
Ligger kvar en kvart och lyssnar på hur pappa G försöker göra vår söta Iza nöjd men det går sådär.
Iza gnällig och kräks igen i pappas knä. Går upp och gör välling. Iza vill inte ha. Stryker tösen på huvudet och tröstar. Går och klär på mig. Gör frukost till mig o G. Iza håller pappa kvar i soffan, han får inte flytta sig.
Äter medan Iza som piggnat på sig lite går runt bordet och vill smaka lite mjölk. Lämnar hängig Iza med G för att cykla till jobbet. Tar 25 minuter in.
Byter om. Svarar på 1000 frågor om influensan. Bland annat.
Äntligen lunchrast. Luft! Först en rask promenad på 30 min. Sen lite lunch. Kämpar vidare till kl 17.
Ut i snöblandat regn och cykla hem 25 min. Hemma har Iza kräkts och varit dålig i magen. Farmor T har gjort makaronipudding. G åker och handlar. Äter snabbt medan kräksjuka Iza står bredvid och vill smaka makaroner. Tar en dusch med Iza för att få bort kräklukten i håret. Välling i soffan. G kommer hem och det är dags för Iza att sova. Går och byter om medan G lägger Iza. Dags för ett pass på träningscykeln ute på inglasade altanen. 60 min. Mage 15 min efter det. Dusch. Sväljer 10 st vitpepparkorn  och håller tummarna för att jag förblir frisk!

5 kommentarer:

  1. Stackars Iza!!! Hoppas ni klarar er iaf!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen!!Kram IG

    SvaraRadera
  3. syrran! va kul att du också är en nybliven bloggerska =) ganska skönt att skriva av sig lite ibland.. kraaam!

    SvaraRadera
  4. Irma!! Redan över 250 unika besök!! Du kommer att gå om mej innan nyår? :)

    SvaraRadera
  5. Mmwohahahaaa "Däsan" vi får väl se;)/ IG

    SvaraRadera