onsdag 3 februari 2010

Kräk igen då

Halv elva i går kväll vaknade vi av Iza som grät. Vinglade in till henne och trodde att det var lite mardrömmar som gjort henne ledsen.
Men nej.
Värsta spyan täckte halva henne och nästan hela sängen. Stackars Iza. Då kom jag och tänka på att hon efter sagorna och vaggvisorna några timmar tidigare lade sig ned och sa -Dåligt! Suckade lite och somnade sen.
Alltså lilltösen berättade ju för mig då att hon mådde illa!! Å jag fattade inte. Jätte ledsen tös bars in i duschen av pappa G och alla sängkläder, nerspydd nalle och nattlinne åkte in i tvättmaskinen.
Sen låg G och jag och tröstade tösen i vår säng mellan kräkomgångarna. Sen sov vi tillsammans till halv sju. Vaknade varje timme då Iza sov oroligt.
Idag har jag mått illa och haft ont i magen. Snart nära de timmar som kanske är inkubationstiden av detta virus och jag väntar på att få kräkas jag med.
Detta är mitt värsta. Ändå råkar jag ut för det så ofta så borde jag inte vänja mig och gilla läget? Nä. För äckligt och obekvämt detta. Riktigt jobbigt.
Natti natti

3 kommentarer:

  1. Grattis!! På födelsedagen alltså. I efterskott.

    SvaraRadera
  2. ååååh... =( blä usch fy! stackars stackars er!

    SvaraRadera
  3. Tack Stefan!
    Klarat mig från kräk än så länge!!

    SvaraRadera